dinsdag 5 juli 2011

Ik ga op vakantie en laat thuis ... Twitter!


Op Twitter kwam de vraag voorbij of je op vakantie wel of geen gebruik van Twitter maakt. http://bit.ly/kYGvFu 
Misschien is dit een dringende vraag voor de beroepsmatige tweeps die 24/7 in Twitterland vertoeven, maar niet voor mij. 
 
Ik hoef mijn Kloutscore - als ik die al heb - of mijn online influence niet in stand te houden om een plaats op een ranking list te behouden, net zomin als ik wil weten wie mij is gaan ontvolgen. Kwaliteit gaat boven kwantiteit, ook bij Twitter. Ik hoef ook niet zo nodig het internet af te struinen, op zoek naar de allerlaatste nieuwtjes om die zo snel mogelijk op de timeline van mijn volgers te zetten. De keren dat ik dat doe, ben ik op m'n zoektocht naar materiaal voor mijn workshops bij toeval op een leuke site terecht gekomen. Ik zeg niet dat ik van de nieuwsjagers geen interessante berichten onder ogen krijg, integendeel, maar ik kan best een poosje zonder.

Nee, waar ik heenga ontbreekt TV en internet. Ja, ik zie bij sommigen al het angstzweet uitbreken. Maar wat je daar wèl hebt, zijn boeken om te lezen of naar te luisteren en een radio om wat nieuwsberichten op te vangen, die je vanwege de taal toch niet helemaal kunt volgen. Alleen maar old media dus. Ik ga daar lekker offline languit liggen loungen en IRL met vrienden kletsen of serieus discussiëren. Mijn online timeline staat een poosje on hold. Wie is er trouwens geïnteresseerd in mijn tweet dat ik de eigenaar van de plaatselijke ijssalon heb ge-ousted? Niemand toch?

Als ik op vakantie ben, ga ik met een glaasje wijn bijkomen van de gekte van alledag en laat ik voor een paar weken social media lekker voor wat het is. 
#twexit


Geen opmerkingen:

Een reactie posten