zaterdag 12 november 2011

Presentatie Social Media in het Onderwijs bij Fontys Talencentrum

Op 8 november was het dan zover, ik was uitgenodigd om mijn ideeën over het gebruik van social media aan de kritische collega's van het Fontys talencentrum uiteen te zetten.
Ik ben echt niet zo'n expert op dit gebied, maar wanneer iets mijn belangstelling heeft, kan ik me er echt in vastbijten, wat niet altijd leuk is voor mijn omgeving.

Naar aanleiding van een eerder artikel dat ik geschreven heb - en dat je via deze link kunt downloaden - en met behulp van een Prezi heb ik de vormen besproken om social media vooral als producent te gebruiken. Mijn voorkeur gaat uit naar het gebruik van Twitter om kennis te delen en mededelingen te doen, het bijhouden van (groeps)blogs en YouTube waar studenten hun interviews, presentaties, onderhandelingen en stimulusmateriaal voor mijn verschillende workshops kunnen plaatsen.

Natuurlijk moet je als school en als docent ook de risico's van social media onder ogen zien. De school heeft de verantwoordelijkheid om voor een goed beleid te zorgen, zodat docenten, studenten en ook hun ouders weten wat wel en niet kan. Ook hierover heb ik in een eerder artikel een aantal punten opgenoemd.

Hieronder mijn Prezi die ik voor deze presentatie gebruikt heb. Er staan links in naar blogs van mijn studenten bij Communicatie en een YouTube video van studenten die mijn workshop Focus Group Interviews volgden en die op TelSell-achtige manier de No Overboil aan de man willen brengen.
Je kunt vrij in- en uitzoomen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten